Sunday, August 24, 2008

TAHUKAH ANDA ANWAR SOKONG USAHA AMERIKA MENDAPATKAN PENGIKTIRAFAN RAKYAT PALESTINE TERHADAP KEWUJUDAN ISRAEL?


 

The Washington Note melaporkan Anwar Ibrahim turut sama menandatangani deklarasi sokongan kepad Presiden Bush untuk membentuk kerajaan boneka Islam di Palestin.

Tandatangan Anwar itu dihantar kepad Presiden Bush pada 10 Oktober 2007 sebagai tanda persetujuan langkah Amerika mengadakan "Deklarasi Annapolis Summit" antara Palestin & Israel.

Deklarasi yang diusahakan Presiden Bush itu bersetuju untuk melantik Mahmod Abbas sebagai Presiden Palestin yang sah dan diiktiraf oleh Israel. Tapi siapa Amerika untuk melantik seorang Presiden bagi Paletine?

Muslihat Amerika mengadakan deklarasi itu untuk mendapat pengesahan dari Palestin bagi menubuhkan negara Israel secara sah dengan perlantikan presiden boneka itu.

Usaha licik Amerika & Israel itu ditentang majoriti rakyat Palestin, Syria dan Iran,tetapi disokong oleh Anwar Ibrahim bersama tokoh-tokoh Amerika Syarikat.


 

Benarkah selepas Mahmud Abas mengiktiraf Israel, maka rakyat Yahudi Israel akan tidak lagi membuat pencerobohan baru bagi merampas tanah rakyat Palestine? Dan jika ianya terus berlaku adakah Amerika akan menyekat atau memajam Israel?

Kenapa Anwar lekas sangat setuju? Lagipun, dia siapa? Oh ya, kita terlupa, dia pemimpin hebat sebahagian besar masyarakat Islam sedunia. Maka walaupun dia tiada jawatan ketika itu (2007), dia berhak memberi pendapat dan persetujuan bagi pihak rakyat Palestine, Syria, Iran dan lain2 umat Islam.

Jangan2 Anwar terfikir dia Kalifah, tak?

No comments: