Saturday, January 12, 2008

Perspektif PAS yang Sempit


 

Walaupun PAS mewarwarkan diri sebagai parti Islam, hakikatnya bukan hanya PAS yang banyak membantu umat Islam negara lain. UMNO membantu di Acheh, Bosnia, Sudan, Kemboja dan sekarang memberi pekerjaan kepada umat Islam dari Bangladesh, Indonesia dan lain-lain negara.

Ini bermakna UMNO menegakkan Kebangsaan berpandukan Islam.

Bagaimanapun, penyokong PAS sebaliknya bersekongkol dengan HINDRAF , Bar Council dan BERSIH dalam agenda untuk menghancurkan Malaysia melalui sokongan Gerakan Yahudi/Nasrani di atas nama Demokrasi & Kebebasan Asasi, walaupun Demokrasi dan Hak Asasi yang mereka anjurkan tidak mengikut demokrasi dan hak asasi acuan Islam. Cuba lihat kepada InterFaith Council... usaha dan sokongan siapa? Kenapa PAS dan Anwar diam? Siapa yang terpesung?

Nik Aziz menulis dalam akhbar ke-2 PAS, iaitu Wasilah keluaran 25 Disember -5 Januari. Beliau menuduh UMNO sebagai hanya hendakkan Islam sewaktu terdesak. Beliau juga menuduh UMNO bertuhankan fahaman kebangsaan selain melahirkan tohmahan bahawa UMNO menolak agama.

TPM dibantai di muka depan edisi terbaru Harakah (16-31 Januari) kerana dikatakan terlalu vokal membantai PAS. Tapi inilah politik. Kadangkala serangan adalah pertahanan paling berkesan.

PAS hanya pandai bercakap, tapi sejak ia memerintah Kelantan, kes-kes bersabit dadah dan HIV meningkat. PAS pernah mendakwa negeri yang ditadbirkan mereka tidak akan diturunkan bala...habis, baru-baru ni banjir yang berlaku di sana tu apa?

No comments: