Thursday, March 12, 2009

Arnaud Dubus, beberapa blogger anarkis Malaysia di Bangkok dan Yayasan Altantuya – serangan gear dua dan satu konspirasi...


Wartawan akhbar Perancis, Liberation, Arnaud Dubus yang mendakwa Datuk Seri Najib terbabit dalam kes pembunuhan Altantuya telah menubuhkan sebuah yayasan - Altantuya Foundation.

Berpusat di Bangkok dan digerakkan bersama sekumpulan yang mendakwa diri mereka wartawan bebas (yang didalangi beberapa blogger/wartawan berhaluan kiri Malaysia), yayasan tersebut antara lain bertujuan memberi sokongan material kepada keluarga Altantuya selain bantuan 'konkrit' dalam usaha menengahkan kes itu bagi rangkaian pihak-pihak berkepentingan untuk memastikan Datuk Najib tersungkur dan Malaysia menjadi sebuah negara boneka kuasa asing.

Meneliti keadaan inii ramai yang berasa begitu sangsi kerana ia jelas membuktikan Dubus bukan wartawan berpemikiran objektif dan akhbar Liberation hanya sekadar akhbar picisan. Lebih daripada itu, segala yang ditimbulkan hanya pelancaran operasi peringkat kedua untuk menyemarakkan lagi keghairahan terhadap kes tersebut dengan membawanya ke arena antarabangsa melalui persekongkolan dengan anasir dan agen pemusnahan global.

No comments: