Tuesday, October 21, 2008

Shah Rukh Khan dapat datuk jugak...adoi!


Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam mengesahkan kedatangan aktor Bollywood Shah Rukh Khan untuk menerima anugerah Datuk pada November ini.

Ini jelas bertentangan dengan reaksi negatif ramai rakyat Malaysia yang mempersoalakan rasional di sebalik tindakan tersebut.

Sebelum ini, Mohd Ali berkata Penganugerahan Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk kepada pelakon Bollywood, Shah Rukh Khan adalah berdasarkan sumbangannya mempromosi negeri ini melalui filem lakonannya yang ditonton jutaan peminat seluruh dunia.

Beliau berkata Shah Rukh Khan pernah datang ke Melaka membuat penggambaran filemnya bertajuk "One Two Ka Four" di A Famosa Resort, Alor Gajah beberapa tahun lepas.

Shah Rukh Khan yang dilahirkan di New Delhi pada November 1965, adalah antara 758 penerima anugerah darjah, tauliah, bintang dan pingat kebesaran negeri Melaka tahun ini.

Pengumuman penganugerahan gelaran datuk kepada pelakon hindi itu baru-baru ini dikecam dan dikritik kuat oleh rakyat Malaysia.

Nampaknya suara hati rakyat tidak perlu dalam hal ini...


 

No comments: